December Wrap Up

 Goede middag.

Ik ben een dag te vroeg met mijn december wrap up, omdat het morgen oudejaars avond is en ik een andere post dan hier zal plaatsen.


Hebben jullie leuke feestdagen gehad?
Mijn dagen waren heel gezellig en rustig, heb nog wat tijd gehad om lekker boek te lezen.
Daarom ben ik nu hier om te vertellen welke boeken ik uit heb gelezen in deze maand.
Dit zijn ze,

Water by Holly Black
Dit boek was geweldig.
Als je de Elfhame serie goed vond, dan vind je deze modern faerie tales serie ook goed.
En ik raad het je aan als je de vorige serie heb gelezen deze ook te lezen, want hij is heel goed ik heb genoten van het boek water.
We volgen Kaye die altijd heeft gedacht dat ze anders was dan andere, maar niet wist hoe het kwam dat ze anders was.
Tot ze de Rioben ontmoet die een faerie is en ze alle faeries gewoon kan waarnemen.
En er achter komt dat ze er een wisselkind is en zelf ook een faerie is maar dat ze een glamour spreuk over zich heen draag.
Als je wil weten waarom, dan moet je het boek zelf gaan lezen, want ik wil dit verhaal niet verklappen aan jullie.
Ik heb Water 5 sterren gegeven op Good reads.

Dickens Kerstverhaal by Charles Dickens
Wie kent dit kerstverhaal niet.
Er komt elk jaar met de kerst een film over op tv en op netflix kan je hem ook vinden.
A Christmas Carol, het verhaal van Ebenezer Scrooge die kerst haat en bezoek krijgt van vier geesten die hem een kans willen geven om zijn foute in te zien en zijn leven te beteren voordat het te laat is.
Dit boek en verhaal is een echte klassieker.
Ik heb hem 3 sterren gegeven.
Omdat het een verhaal was die ik ken, maar ook omdat het verhaal wat trager in de vooruitgang was.

Bloed by Holly Black
En dan tot slot heb ik als laatste boek van dit jaar het tweede boek uit de modern faerie fairytale serie gelezen.
Dit boek was net als het eerste boek een geweldig boek.
In dit verhaal volgen we Valerie die achter dingen komt die ze liever niet gezien en geweten had.
En daardoor vlucht ze naar new york waar ze naar de honkbal wedstrijd gaat, waar ze al heen zou gaan.
Maar dan toch daar blijft omdat ze niet naar huis wil en dan ontmoet ze de zwerf tieners Lolly, Dave en Luiz, waar ze een tijdje bij verblijft.
Dan doordat Lolly die Val (Valerie) probeer te laten geloven in faeries en naar een verborgen tunnel lijd en inbreken bij een schuilplaats van een trol.
Ontmoeten ze de trol die daar woon, Ravus een faerie die medicijn maakt voor andere faeries om ijzer te kunnen verdragen en in de mensen wereld te kunnen overleven.
Maar dan word Ravus opeens beschuldigt voor moord op allemaal faeries die zijn medicijn hebben genomen, en voelt Valerie zich genootzaakt om er achter te komen wie de dader is, omdat Ravus in levens gevaar is.
Ik kan je aan raden om het boek te lezen, vooral als je wil weten hoe het afloopt met Ravus en Val.
De aantal sterren die ik dit boek heb gegeven op Goodreads is,
5 sterren
Omdat ik dit boek gewoon super goed vond.

Zo dit waren de drie boeken die ik in December heb gelezen.
Ik ben van plan om vanavond te beginnen in één van de boeken die ik nog op mijn tbr heb staan.
Hoe was jullie lees jaar?
Ik wens jullie voor nu een fijne avond en tot morgen.
Dan ben ik er weer met mijn een post.
Veel Liefs
Angelique

Reacties

Populaire posts